Alle mod Steffen

Eleverne dystede mod Steffen forstander

Der var lagt op til den helt store dyst på Ladelund. Eleverne havde inviteret Steffen til at møde op med sin cykel kl. 13.30 mandag eftermiddag – mere vidste han ikke.

Eleverne havde forinden planlagt 13 dyste hvor forskellige elever stillede op i forskellige discipliner mod Steffen. Tanken var at lave en dag for Steffen nu når han stopper som forstander. En rigtig god tanke af elevrådet som fik elevholdet med på løjerne. De forskellige kontaktgrupper skulle så tippe på hvem de satsede på i de forskellige discipliner.

Steffen på hest

De første dyste var i ridehallen. Ikke lige et sted som Steffen glædede sig til, da han frygtede at han skulle op på en hest. Og ganske rigtig, først skulle han dyste i at sætte saddel på en hest og dernæst var der ringridning. Han dystede mod Lea som var på en turbo hest og i galop. Steffens hest gik i slowmotion og måske var det derfor Steffen vandt dysten.

Mange forskellige dyste

Derefter var der ræs på mountainbike. Selvfølgelig mod Rasmus, som er mestrer den cykeldisciplin – Rasmus vandt. Så var der hjulskift mod Jonas og sørme ikke om Steffen vandt. William vandt i armlægning. Alle mand i bålhuset til ’hvem brænder først snoren over’. Her vandt Steffen. Så en stafet hvor der skulle drikkes en Cola…ikke lige Steffens favorit disciplin. Steffen kom på udebane da tre piger dystede med Steffen i twerk. Og så kom der en tingest hvor der var vand i svarende til ca. to ’sodavand’ Hvem tømmer først? Steffen brugte 17 sekunder – Adam fire! De sidste par dyste var indenfor. I gym-salen dystede Mathias og Steffen i hvem der spille et ’ukendt’ nummer bedst. Mon Mathias kendt den, da det lød meget godt. Camilla vandt dysten i ’kender du højskolesangbogen’ og Maria var hurtigst til at lægge neglelag på. Simon var bedst til at holde på vejret med hovedet nede i en spand vand. Sidste udfordring var at Steffen skulle være med i gymnastikopvisningens startserien. Det gjorde han rigtig godt.

Vi sluttede af med at tage et fælles billede på plænen udenfor.

Det var en rigtig fin eftermiddag hvor Steffen kom på slap line. Men selvfølgelig var han frisk og tog i mor alle udfordringer. Steffen mente at næste gang så skulle han selv vælge sine modstandere 🙂