Forældredag og åbent hus på Ladelund Efterskole

Den store besøgsweekend!

I lørdags havde vi inviteret forældrene på besøg for at få et indblik i elevernes hverdag på skolen. Vi startede dagen med fællessang – årgangens absolutte yndlingsaktivitet! Vi viste blandt andet, hvor gode vi er til at synge ”Hvor skal vi sove i nat”.

Mens nogle var til kontaktlærersamtale brugte andre tiden på at vise alle deres yndlingssteder på skolen frem. Efterfølgende deltog eleverne og deres forældre i de 4 F’er: folkedans, forældrecafe, fællessang og fantastisk frokost. Der blev grint, svedt, snakket og nydt i stor stil.

Forældrene havde bagt kager til et overdådigt kagebord, som samlede penge ind til elevernes efterskolefester. Så nu er der lidt i kassen til deres første fest.

Vi sluttede dagen af med et lækkert kagefad med elevernes hjemmebagte kage og en sidste snak, inden forældrene satte sig i bilen igen og kørte hjem i alle vindretninger.

Søndagen var den helt store besøgsdag for alle efterskoler. Solen skinnede over Ladelund fra en skyfri himmel. Eleverne dansede gæsterne ind på skolen med musik og god stemning.

Interesserede familier fik rundvisninger af eleverne rundt på skolen, hvor de kunne få et lille smugkig til vores forskellige linjer på skolen. I værkstedet blev der kreeret macheter eller skruet på maskiner. I kunstlokalet blev der lavet linoleumstryk, tegnet, malet og lavet smykker. I hallen var der elever som hoppede rundt i flikflak og kraftspring, imens der i stalden og ridehuset blev klappet heste, mens pigerne fortalte om at have hest med på efterskole. Udenfor spisesalen klatrede eleverne rundt i det store bøgetræ til underholdning for alle familierne, som sad i spisesalen og afsluttede deres besøg med en snak og en kop kaffe og en kage.

700 gæster rundede forbi Ladelund Efterskole til efterskolernes dag og det har været skønt at se så mange forskellige nysgerrige unge mennesker.

Vi glæder os til at møde mange af dem om et år eller to, når de træder ind ad hoveddøren til Ladelund som elever.