Forældredag og efterskolernes dag

En weekend med gang i.

Forældredagen

Lørdag d. 25 september havde eleverne besøg af velkendte ansigter hjemmefra. Forældre og elever blev bud varmt velkommen af forstanderen med en lille tale i hallen. Herefter oplevede forældrene efterskolelivet på egen krop med fællessang, snak om efterskolelivet og ved at tage hinanden og eleverne i hænderne til folkedans. Både elever og forældre fik røde kinder og motioneret lattermusklerne. Efterfølgende kunne man lade sig friste af buffeten i spisesalen, som køkkendamerne havde kræset om.

Både før og efter de ovennævnte aktiviteter, afholdte man elev trivselssamtaler i samråd med kontaktlæreren.
Efter fællesaktiviteter, spisen og trivselssamtaler blev der sagt tak for en dejlig dag og på gensyn.

Efterskolernes dag

Søndag d. 26 september var der åben hus. Ladelund Efterskole bød alle velkommen med dannebrog vejrende i indkørslen og solskin fra vor herre. Eleverne viste stolt deres skole frem for de mange nysgerrige og spændte besøgende. På rundvisningen kunne de blandt andet se værkstedet, staldene, springgymnastik i hallen, friluftsliv og billedkunst. Efter endt rundvisning kunne man få kaffe og kage i spisesalen, samt få sig en lille snak med en af lærerene.