Gymnastikdage på Ladelund

Ømme muskler - seje elever

Gymnastiksæsonen er for alvor skudt i gang på Ladelund – Camilla Beck og Mathias Laursen fra årgang 19/20 fortæller:

Mandag morgen efter vinterferien var vi alle klar til at starte op igen med tre dages gymnastik. Vi startede dagen ud med at være hver for sig, ligesom vi også gjorde de andre dage.

I gymnastiksalen fik pigerne finpudset deres tøndebåndsserie, så den sad lige i skabet. Derudover tog vi rigtigt fat på vores anden pigeserie med kuben, hvor der bl.a. også skal indgå diverse momenter, som vi fik øvet på. I pigeserien med kuben skal jeg også selv indgå i en del med et stort stykke stof, men det er fanget i Polen i øjeblikket, så det får vi først med senere. Det bliver godt!

Drengene startede i hallen med at lære den anden del af drengeserien, og selvom om det for mange var svært, sluttede vi dagen af med at have godt styr på den. Tirsdag stod den på spring og koncept med kuben nede i hallen. Vi øvede længe, og det tog lang tid at få timingerne på plads, men ligesom med alt andet til gymnastikopvisningen lykkedes det til sidst.

Især onsdag var hård. Vi var næsten allesammen trætte og møre i både kroppe og hoveder efter to dage med masser af nye informationer, samt intensiv øvelse og gennemgang af alle de forskellige dele af gymnastikopvisningen. Specielt mange af pigerne kunne en gang i mellem lige finde tid til at lukke øjnene nede i hallen, hvilket vi ikke klagede over, mens drenge skulle have styr på de mange detaljer til konceptet.

Onsdag eftermiddag var vi så klar til alle sammen at mødes i hallen, for at få styr på alt fra overgange til hjul på kuben, så vi søndag var klar til vores første opvisning i Magion i Grindsted.

Alt i alt gik første opvisning over alle forventninger, så nu glæder vi os bare til at komme ud til endnu flere opvisninger i Syd- og Sønderjylland sammen med resten af elevholdet!