Introugen 21/22

Så summer skolen af liv igen

Den 8. august dukkede 138 forventningsfulde, glade og nervøse elever op på Ladelund Efterskole. Det er altid en helt speciel stemning første skoledag, fordi alle skal se hinanden lidt an. Forældre skal aflevere deres kæreste eje, til nogle lærere, som vil gøre alt for at give de forventningsfulde elever det bedste år af deres ungdomsliv. Eleverne skal se både hinanden an, men også de lærere som de næste 10 måneder skal være alt det i deres hverdag som mor og far plejer at være. Så der er meget på spil. Men allerede når kaffen og kagen er indtaget og speeddatingen i gang, kan skuldrene sænkes fordi vi alle griner med hinanden. Der bliver sagt farvel og på gensyn til forældrene og lige pludselig skal man give noget af sig selv, for at få noget tilbage.

Søndag aften med sjov og spas i hallen, og det første godnat på Ladelund blev også en realitet. I introugen på Ladelund efterskole, har eleverne både været til travderby, Tour de Chambre, kæmpet i vand til Water Olympics, været på cykletur i kontaktgrupper, haft høvdingeboldturnering, og blevet introduceret for de første boglige timer. Fællesskabet har fået sin første spæde start, og hvis alle bidrager med det de kan, så bliver det hele bare ekstra fedt. I den første weekend valgte 60 elever at blive på efterskolen, og her var der også aktiviteter for enhver smag. Elevhold 21/22 er gang, og de gør det bare så godt, en efterskole skal summe af ungdomsliv og det gør Ladelund Efterskole fordi årgang 21/22 er godt i gang.