Klar til start

Skolestart 18/19

Alle mand melder klart til det nye skoleår

Du sidder, og læser med på vores nye hjemmeside – den er vi glade for, og vi håber, at du også synes om den. Fremover vil du her kunne læse nyheder, historier, se billeder og følge med i livet på Ladelund Efterskole. Tak til elevhold 17/18 for at være genstand for alle de gode billeder, der er her på siderne.

Efter tre dage med lærermøder, planlægning og klargøring er alle mand nu klar til at tage imod elevhold 18/19 på søndag.

Som mange ved, har vi hele foråret arbejdet med de nye udeområder, og selv om vi har nydt den danske sommer, er der også nogen, der de seneste uger har arbejdet på højtryk på skolen på, at få det sidste færdigt til skolestart; åbningen af den gamle køreport er næsten fuldendt, elevgangen ‘lærkereden’ har fået nye toiletter og bad og alle de nye træer har fået godt med vand – ikke fra himlen, men fra pedellerne. I den sidste uge har køkken- og rengøringspersonale shinet skolen op, så den er frisk og klar til det nye elevhold.

Vi glæder os, til at lære det nye elevhold at kende – og det kommer vi til i fuld fart, de næste uger byder nemlig på introforløb, kontaktgruppetur, Kulturnat i Kolding, Stafet For Livet i Vejen, lejrtur på cykel, bryllup og ikke mindst vores Girls ’n Gents dag; en dag hvor pigerne og drengene hygger sig hver for sig. Jojo, vi skal da naturligvis også have undervisning og en masse fagligt indhold i dagene.

Vi er klar, og vi glæder os! Meget!