Ladelund Camp 2019

Et døgn på efterskole

90 børn afprøvede efterskolelivet

Hvor andre skolebørn i påskedagene har været på ferie, leget i solen og slappet af, har eleverne på Ladelund prøvet kræfter med lærerrollen.

Vi har nemlig haft besøg af 90 børn fra hele landet, fordelt på 5.-8. klasse, til to dages camp. På campen har vores gæster smagt på efterskolelivet med alt hvad det indebærer: fællessamlinger, gymnastik, kontaktgruppetid, linjefag, måltider i spisesalen og aftenhygge med åbne værksteder. Ladelundeleverne har været både instruktører, undervisere og kontaktgruppeledere, og har måttet tage sig af store og små udfordringer, for eksempel når mor eller far var for langt væk. Solen skinnede på Laden, og vi er nu blevet beriget med en masse gode oplevelser og nye kunstværker – lavet af campelever.

Camp’en sluttede af med en gymnastikopvisning hvor campeleverne deltog i Ladelund elevernes opvisning.