Ladelund til Dolly Awards

DM i kortfilm for efterskoler

De kom, de så, de løb med en Dolly.

Ladelund deltog igen i år i DM i kortfilm for efterskoler. I alt var 12 efterskoler med, både fra Nordjylland og fra Sjælland, 42 film var blevet indsendt, og kun nogle få kunne gå hjem med den gyldne statuette.
Hele dagen stod i filmens tegn, hvor eleverne skulle deltage i forskellige workshops. Her kunne de fordybe sig i workshoptemaer som Skuespillerens værktøjer, Stunt, Lyd og Lys, Instruktion og Manuskripter. Sidstnævnte skulle vise sig ikke at være noget som eleverne havde brug for.

KL. 15 gik alle eleverne ud og så et udpluk af de forskellige film, og så skulle de mødes og stemme på publikumsprisen. En pris, som gives til eleverne af eleverne. Så her har Den fine jury ikke noget at skulle sige. Juryen bestod i år af Jonas Risvig, Patricia Schumann og Søren Hauch-Fausbøll – en meget kompetent jury må man sige!
Showet begyndte efter en halv times tid, hvor man havde tid til at trække i det fine tøj. Efter maden gik værterne i gang, og første pris gik til kategorien bedste manuskript. Laura Ø., Laura H. og Bjørk fra Ladelund vandt den kategori med kortfilmen “Ser du sandheden” og vi blev nomineret i bedste klip, men fik den ikke. Ladelund har deltaget 3 gange og taget 1 pris med hjem hver gang, så presset ligger nu på de kommende elever.

Vi siger tak for en dejlig dag, og tak til Lunderskov Efterskole for et godt arrangement! De to kortfilm kan i øvrigt ses på de sociale medier.