Ladelund Til Festival

Musikfestival på Askov Efterskole

Musiklinjen gav koncert

Traditionen tro var vi alle afsted til musikfestival på vores nabo skole Askov Efterskole. De kommer hvert år til vores indendørs festival Ladelund Rock og vi kommer selvfølgelig også når de afholder musikfestival. I år var musiklinjens band ‘DGM’ på scenen. For de der undrer sig over hvad DGM mon betyder, ja så er det såmænd bar en forkortelse for De Gule Mapper. Musiklærer Verner mente at de var så gode til at kigge i deres mapper at han forslog navnet og det godtog musikeleverne. Til festivalen var de fleste mapper dog ikke fremme da eleverne kunne det de skulle udenad.

Bandet var på scenen to gange og især sidste gang var et hit, da resten af elevflokken var ankommet og var gode til at heppe på dem. De spillede bl.a. ‘One of us’ – en gammel 90’er klassiker, ‘Shallow’ fra filmen ‘A star is born’ og et helt nyt pophit ‘Sucker’ med Jonas Brothers.

For mange af eleverne er det første gang de står på en scene med proff grej og skal ud over scenekanten med musikken. Der var nervøsitet i luften, især da bandet før var noget øvet og gav den gas på trommer og bas.

Alt gik dog super godt og alle var glade efter veloverstået koncert.

Trommer & bas

Der var koncentration på scenen

Alt gik dog super godt og alle var glade efter veloverstået koncert.

Tak til Askov Efterskole for en fed dag 🙂