LE10 samler ind

At gøre noget godt for andre

Det blev en sjov oplevelse for både elever, lærere og forældre.

I projekt 10. klasse har temaet siden jul været ”At gøre noget godt for andre”, her har eleverne i grupper arbejdet med selvvalgte hjælpeorganisationer såsom Røde Kors, hospitalsklovne, kræftens bekæmpelse og mange flere. De krav der skulle opfyldes fra elevernes side var, at hver gruppe skulle aflevere en dokumentar, hvor de blandt andet beskrev historien omkring deres hjælpeorganisation, hvordan deres hjælpeorganisation hjælper mennesker i nød, om deres hjælpeorganisation hører til i Danmark eller om den er international. Ydermere skulle der laves et produkt, som skulle sælges online på en auktion, hvor forældre blev inviteret til at byde på det elevproducerede produkter. Det blev en sjov oplevelse for både elever, lærere og forældre. Især når forældrene overbød hinanden online, blev stemningen blandt eleverne i foredragssalen ekstra opløftet og fnisene blev til højlydt latter når den enes far overbød den andens mor.

Sponsorløb i vinterkulden

Afslutningen på projektet var fredag den 11. februar hvor det helt store sponsorløb blev afholdt. Det blev en kold fornøjelse – men det afholdte ikke mange elever fra at give den en ekstra skalle. På forhånd havde eleverne skaffet sponsorer, hvor de havde sørget for at indkræve et beløb pr. omgang af den 1,2 km rute. I den time løbet foregik, var der først opvarmning med høj musik og derefter blev der ellers talt omgange. Forfriskningen havde køkkenet sørget for, og det var et hit med müslibar, juice, frugt og vand.

Eleverne havde produceret fine ting der blev solgt ved auktionen.