Musik

Linjefag

Musik

Vi er en musikefterskole, og i linjefaget “Musik” kommer vi ind på mange emner i musikkens verden.
Du vil blandt andet få undervisning i:

Rytmisk sammenspil
Undervisning i guitar – akkorder, fingerspil, solospil
Studieindspilning – studieteknik, software, mikrofonopstilling og alt det andet
Musikteori – kendskab til akkordopbygning, noder og rytmer
Rytmisk træning – STOMP
Genrekendskab – musikhistorie
Opsætning af PA. anlæg – Ladelund Rock og andre arrangementer
Kendskab til musikuddannelser

Masser af aktiviteter

FACTS OM LINJEFAGET

I de tre musiklinjedage er vi ofte på tur til et professionelt studie, spillested eller et musikkonservatorium. Vi bruger også tiden på at indspille nogle numre i studiet. Her kan du være med til at optage, mixe og masterere lyden bagefter. Måske tager vi på turné med vores musik.

Der kan også forekomme instrumentalundervisning i begrænset omfang på for eksempel guitar, klaver, trommer, bas eller sangundervisning. Du vil blive sat på opgaver, som skal laves udenfor linjetimerne. Det kan være aflytning af et musikstykke. Som musikelev har du medindflydelse på hvilke numre og genrer vi skal spille i undervisningen, så hold dig endelig ikke tilbage med dine idéer.

Vi har hvert år en stor indendørs musikfestival, hvor vi opstiller stort musikanlæg og inviterer andre skoler og bands til at komme og spille. Her er det musiklinjeholdet, der står for al opsætning, mix af lyd og også musik på scenen. Arrangementet foregår i samarbejde med Medielinjeholdet, som blandt andet dokumenterer hele eventen og livestreamer koncerterne.

MEN først og fremmest handler det om at få spillet noget musik – rytmisk musik.
Det er ikke nødvendigt, at du i forvejen kan spille et instrument, men det er en fordel!

03.03.2024

Vejledning på LE