MGP på LE

Fredagsfest!

Fredag aften på Ladelund Efterskole med omkring 100 glade efterskoleelever ..? Så skal der ske noget vildt!

På flere elevers opfordring blev der lagt op til et fællesarrangement i musikkens og festens tegn: nemlig Ladelund MGP. Eleverne kunne frivilligt vælge at stille op i konkurrencen og selv vælge hvilket MGP-hit, de ville optræde med. Den udfordring valgte 8 forskellige grupper at tage op. To drenge meldte sig som årets værter og en god flok elever stod for pynt og stemmesedler i det helt rigtige MGP-look. Gymnastiksalen fik en makeover og stod klar med scene, den rigtige belysning, tilskuerpladser og pynt. Spændte tilskuere og deltagere fyldte salen og fik rummet til at summe af god stemning, nervøsitet og forventningens glæde.

Showet levede i den grad op til forventningerne og mere til. Grupperne på scenen gav den max gas og tilskuerne jublede, hujede og skrålede med. Der var brugt stor kreativitet på udklædningen og jublen ville ingen ende tage, når stjernerne overraskede i stramme kjoler og BH eller i arbejdsbukser – eksempelvis til det klassiske MGP-hit: “Håndværkerrøv”. Flere grupper havde nået at øve sig på seje koreografier og ellers blev der improviseret og danset amok.

Efter pausen hvor alle kunne stemme på deres favoritnummer, blev der uddelt en præmie til vinderne bestående af chips og sodavand til fælles hygge. Der behøvede nu ikke være et enkelt vinderhold, for alle elever var vindere denne aften. Vindere af en fantastisk fest i fællesskabets tegn! Efter festen hjalp mange med oprydningen og stemningen var stadig høj – sikken en fest!

…vi gør det igen!